Tisíce CD s muzikou všeho druhu ke stažení zdarma

14.1.07

Smutný život politický


Nějak se tak ani o politické věci nezajímám, snad jen v souvislosti s mým koníčkem, to jest studie struktury lidského ega.

Už ani nevím jak, dostal jsem se k tomuto citátu:

"19. srpna 2006 - Talmanová pro LN řekla: "Z jedné zcela nevinné fotografie někdo vymyslel neuvěřitelný příběh. Teď mám pocit, že cokoli k tomu řeknu, je už téměř zbytečné... Náš vztah (s Topolánkem) není poměr. Je to pouze přátelství."

Přečetl jsem si to a jako bych do toho nějakým způsobem vstoupil. Do toho světa lží a předstírání. Kdy musíte zapírat svoje city, pocity, názory... Přemýšlím často o těch lidech, snažím se jim "dostat do hlavy", co asi cítí, jak vidí svět okolo sebe. Je to neuvěřitelně smutný svět. Svět před jehož vstupní branou musíte odevzdat svoji duši, za což se vám dostane trochu té mediální pozornosti a vaše EGO se bude moci po nějaký čás ohřívat u kamínek vlastního významu.

33 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Haasku, to neni zivot politicky. Tahle lidi bezne zijou. ruzne klickuji, matou a predstiraji v domneni ze pak budou stastnejsi. Ze ziskaji ruzne vyhody, ze ziskaji neco, co by jinak neziskali. A trva urcitou dobu nez na to prijdou ze to tak neni. Ze za kratkodoby zisk plati prilis vysokou cenu. Ztraci sami sebe. Ale na to musi prijit kazdy sam, vlastni zkusenosti.

Anonymní řekl(a)...

ratka:Opravdu? To jsem netušil. Že tak žijou. Pak je to asi normální :-)To mám asi z toho, že nesleduju tu televizi. Jsem nějak odtržený od reality. No ale sledovat ji kvůli tomu nezačnu. I když takový Babel...
p.s.
Myslel jsem to tak, že politici prostě lhát musí. Musejí slibovat nesplnitelné, protože to slibují i všichni ostatní. Kdybych chtěl dál podnikat ve svém oboru (videopůjčovny), tak bych zase prostě musel krást, protože ti ostatní také kradou (minimální plat zaměstnancům a zbytek na ruku) a já bych jim nemohl konkurovat.

Anonymní řekl(a)...

Haasku, vlastne temer kazdy vztah tim projde. Nepriznanou neverou. Nevernik chce sedet na dvou zidlich. Mit stastnou a harmonickou rodinu a zaroven si uzivat drobna adrenalinova dobrodruzstvi.

Ten kdo podvadi a zatajuje je vzdycky tak trochu nadrazen tomu podvadenemu. masiruje si sve ego. Az si sve ego namasiruje dostatecne, treba zmoudri :o) Je to slozite, nedokazu delat soudce. Vetsina lidi ma maslo na hlave. Treba v jine oblasti :o)

Anonymní řekl(a)...

radka: Myslíš asi každý rozpadající se vztah. Lidé spolu mohou být z rozličných důvodů. A dovedu si představit, že se jejich cesty v určitém bodě začnou rozcházet. Mě se to také stalo. Jen jde o to, že za svoje lži v soukromém životě si zodpovídáme sami. V politice nás mohou ke lžím přímo nutit (ve vyšším zájmu).

Anonymní řekl(a)...

Asi jsem v tomhle hodne naivni. Nevidim rozdil mezi politikem a beznym obcanem. A tak jak jsou obcane nedokonali a chybujici tak jsou politici nedokonali a chybujici. Politici jenom zrcadli zakladnu z ktere pochazeji.
Nemyslim si ze jejich urad je nuti ke lzim. Ta pani o ktere pises nepotrebovala lhat. TReba si skutecne myslela, ze je to JEN pritel. Taky mohla mlcet, kdyby chtela. Nemusela rikat vubec nic.

Anonymní řekl(a)...

Hodně musím myslet na ten případ Topolánek - Talmanová - Topolánková. Je na tom spousta pochopitelného a spousta věcí odsouzeníhodných. Ne že se to stalo, ale JAK a co okolo. Ráda bych to nějak v sobě zpracovala a pak napsala do článku.

Život politický by měl být život co nejvíce morální, protože politikové mají na společnost vliv i jako vzory. Většinou nám jsou zatím spíše příklady odstrašujícími. Ne každý to umí však bohužel rozlišit.

Anonymní řekl(a)...

radka:Myslím že každý úřad vyžaduje určitý charakter. Policista nebo voják v sobě musí mít určitou agresivitu, protože jinak by se nemohl poprat s delikventem, zabít člověka (byť "nepřítele") také není možné, pokud k tomu nemáme predispozice. Politik potřebuje predispozici k tomu, toužit po moci. Toužit ovládat. Určovat. To je jeho stimul. Vlastně znám jen jediného politika, který má můj respekt. Je jím Dalajláma. Ale je to asi proto, že na svoji dráhu byl připravován od neútlejšího věku. Možná by to stálo za to, zkusit tento princip u všech politiků.

Anonymní řekl(a)...

Lenka: Ano, ten vzor vidím třeba v tom Dalajlámovi. Ale člověk je jako počítač. Záleží jaký má program. Jestliže do někoho určitý program "zasouváme" od jeho útlého věku, tento program má svoji stabilitu, efektivitu. Já bulvár nesleduji, jen jsem zaznamenal ten moment, kdy člověk naváže vztah s jiným člověkem a tento vztah tají, neboť je to "politicky nebezpečné." Faktem je, že u nás nehrozí, že by lidé Topolánka odsoudili za to, že nežije "mravně". Jsme poměrně tolerantní společnost, co se těchto excesů týče. Navíc to asi skutečně nevypovídá o charakteru. Tedy to, pokud chci vyměnit manželku nebo manžela. O charakteru vypovídá spíše to, jestli jsem ochoten přiznat, že to činím. Nemyslím, že si zaslouží obdiv "odskočení" ve vztahu, ale chápu když dva lidé spolu ztratí společnou řeč a snaží se to řešit nalezením partnerů jiných.

Anonymní řekl(a)...

No, mně to nějak nedalo a když jsem viděla, že Anina napsala svůj článek, řekla jsem k tomu své - hrozně dlouze, snad mě ostatní neukamenujou. Libo-li přečísti:
http://anina2.blog.cz/0701/je-mi-nejak-soufl#komentare
nelibo-li dobře tak. :-)))

Anonymní řekl(a)...

Samozřejmě obdivuji Dalajlámu, ale to není politik v pravém slova smyslu, je to duchovní. Neumím si představit, že by taková osobnost s víceméně rozpuštěným egem mohla rozhodovat o energetice, průmyslu, daňových zákonech..... i když vlastně... proč ne? Ale byl by to pěknej - krásnej! mazec. :-)

Anonymní řekl(a)...

Lenka: Myslím že by byla chyba brát Dalajlámu jako nějakého duchovního tvora bez praktického významu. Myslím že jeho schopnost rozhodovat o praktických věcech není v ničem omezena. Pro mne je to politik.

Ohledně tvého komentáře k článku bych řekl, že lze souhlasit jak s Aninou, tak s tebou. Sice televizi nesleduji, takže jde ta aférka mimo mě, ale chápu že Anině vadila ta nenávist u Topolánkové vůči bývalému milovanému člověku. Já si pro změnu myslím, že někteří lidé se prostě potřebují z mrtvého vztahu oddělit nenávistí. Pomáhá jim to jít dál. Také bych to tak nudělal, ale ono to ve vztahu nikdy není tak, že by ten jeden byl padouch a ten druhý lílie. Pokud spolu žili takovou dlouhou dobu, dá se předpokládat, že jejich charaktery jsou shodné, mají podobné vidění světa. Aneb rovný rovného si hledá. Hodnotit to nelze. Každý je na své cestě a důsledky jeho činů dopadají na jeho hlavu.

Anonymní řekl(a)...

Ac rovnez odtrzena od bezne ceske politicke reality, zaujala mne podstata diskuse... verejny - soukromy zivot politika. Pominuli onu konkretni aferu, jejiz detaily neznam, myslim si, ze politici by meli zit mravne, tzn priblizne nelhat, nekrast a nezabijet... Ale jejich soukromy zivot je podle mne soukromy zivot a mel by byt pro slusne novinare tabu. Jak se psalo v diskusi, kazdy ma nekdy slabou chvilku, at uz v tom ci onom vyznamu, a take se stava, ze laska vychladne a najde se nova. Tak to je a nejde za to odsuzovat ci nekoho pranyrovat. A pokud skutecne jde o pratelsti, tak uz vubec je nesmyslne to nafukovat... Jsou zeme, kde je politicka kultura podle mne trosku lepsi...viz u nas ve Svedsku. Tady se kdysi premier Persson znovu zamiloval, rozvedl se, zil se svou novou pritelkyni a pak si ji vzal. Celou dobu premieroval, objevila se pouze kratka zprava, ze s epremier rozvedl, pak ze ma oficialne novou pritelkyni a pak ze se znovu ozenil. Naproto v klid a bez jakychkoliv naznaku o pokus poukazat na skandal.

Anonymní řekl(a)...

Haasku, ten oslikuv.net patri k tobe?

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Lenko z Lulea, souhlasím, asi by to tak nějak být mělo, jak povídáš. Jenomže - nevím, jestli to víš, ale paní Talmanová je z toho přátelství těhotná a o tom byl Haaskův článek, že politika nutí lidi lhát.
Nemyslím, že je to politika. Kdyby totiž nešlo o mimomanželský vztah, bylo by přece vše OK. Takže ono je jedno, jestli se lže do novin nebo sousedce, která se optá.
Vzpomínám na slova Marca Aurelia: "Chceš, aby se to nikdo nedozvěděl? Nedělej to." Já vím, že nejde být takto kategorická, ale něco na tom bude.

Haasku, nemyslím, že by Dalajláma nemohl o něčem rozhodovat, ale o tom, zda je to v tomto prostředí realizovatelné. Když máš kolem vlčáky, kteří se snaží urvat co největší kus masa ... zatím na to není připravena půda, aby vládli lidé tohoto ražení. A proto zatím nevládnou. Václav Havel měl v politice neustále zdravotní potíže, nyní zdravotně prospívá. Tu energii věčného boje snášet a nebojovat, odrážet tlak, který neustává, je velké sousto pro každého, byť duchovně zralého.

Mirka Langerová řekl(a)...

Haasku proč říkáš větu : Jsem nějak odtržený od reality.
Copak necítíš, jak strašně nesmyslná je?

Anonymní řekl(a)...

Mirka: Smysl vět promyšlen do důsledku bývá většinou nesmyslem. Realitou asi nazývám jakési obecné společenské povědomí a chování. Každý trip tě lehce oddělí od "reality". Nikdy se už do ní nevrátíš tak jako jsi v ní byla :-) Byl už jsem "odtržen" více, nyní to není tak hrozné. Zakládám novou rodinu, nový domov.. Jednou nohou jsem v šílenství, druhou v realitě. Mohu se pohybovat v obojím :-)

Anonymní řekl(a)...

radka: oslikuv.net? Ne, nepatří ke mě. Jak tě to napadlo? Nemám patent na pravdu, myslím že každý má tu svoji :-)

Anonymní řekl(a)...

Haasku, taky mi prijde ze se pohybuji v nekolika urovnich.

Ten oslikuv. net jsem nasla na zaklade nejakeho tvojeho odkazu a diskuse. Jinak bych se na nej nedostala. A je to pekny zahul :o)

Anonymní řekl(a)...

haask: jak dlouho se dá takhle pohybovat .

Mirka Langerová řekl(a)...

HannyBanny...reagovala jsem tak nejspíš proto, že to často slýchávám. Že žiju odtržená od reality. Je to nesmysl. Vnímám realitu života. To ten mediálně zdeformovaný svět je odtržený od reality.
A Haask napsal: „To jsem netušil. Že tak žijou. Pak je to asi normální :-)To mám asi z toho, že nesleduju tu televizi. Jsem nějak odtržený od reality. „
Málo jsem vnímala toho úsměvného pajďuláčka za slovem normální.
Realita je skutečnost.
Způsob života, který si nechávám vnucovat s ní nemá nic společného.

Anonymní řekl(a)...

aja: minuty, hodiny, dny, roky...

Anonymní řekl(a)...

Mirka: Skutečnost? Jestli ona ta skutečnost není cosi relativního :-)

Anonymní řekl(a)...

Haasku, takz si myslím, že nelze být odtržen od reality.Jsme v ní, at chceme , nebo ne.Jen se nějak snažíme před ní utéct.Může být, ale jen na chvilku.I tento virtuální svět je soičástí naší reality.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj haasku, to je Tvůj názor dnes. Minuty, hodiny, dny možná, ale zeptám se za rok jestli to nyní není tak hrozné.

Anonymní řekl(a)...

Lenka: Aha, a tak to ja jsem prave nevedela o tom tehotenstvi... Tak to uz celou debatu chapu. :-))) To je presne to odtrzeni od reality, ktere jsem ja myslela...proste nevim, co se v Cechach uplne do detailu deje. :-)))

Anonymní řekl(a)...

Myslim ze v zivote je dulezita rovnovaha. Najit si svoje misto "ja zde a tady", a zaroven se umet odpoutat do spolecneho "my svet a vesmir" Prave schopnost harmonickeho propojeni techto dvou svetu dava pocit naplneni.

Protoze jen "ja a zde" je prilis prizemni a "my a vesmir" je prilis okridlene. Nelze jen letat, musi se i jist. A vytvaret podminky pro svobodny let. Prilis mnoho materialnich prekazek a hranic lame kridla. Zavislost lame kridla. Je treba vyresit to prizemni, aby se dalo vyletet do vysin.

Anonymní řekl(a)...

radka : moc pěkné, stručné a jasné. Děkuji

Anonymní řekl(a)...

Radka: Ano, rovnováha je prý principem všeho. Jak řekl kdysi jeden moudrý muž: "Napneš-li strunu příliš, praskne. Napneš-li ji málo, nezní."

Anonymní řekl(a)...

Pro Mirku:proč je nesmyslné spojení odtržení od reality?Já to chápu tak,že sice žiješ hodiny, dny,žiješ každodenní věci..ale nějak se s tím,co se děje nemůžeš úplně ztotožnit,především citově.Prostě jako tělo bez duše.Tak si to představuju.

Anonymní řekl(a)...

Tak doufám, že mně Jirka poradil dobře, že se konečně dostanu s komentářem kousek dál.

Anonymní řekl(a)...

Tak konečně, už se podařilo - v kolonce pro jméno mně automaticky naskočilo jméno hanči - s č - tak jsem to opravila na c a už jsem tu. hurááá!! :o)))
Radko souhlasím úplně s Tebou v této diskusi. Já myslím Haasku, že dnes už ani snad nikdo nemůže být mimo dění - už to, že jsi na blogu - nejsi mimo.
Všechny moc zdravím.

Anonymní řekl(a)...

Dneska se roztrhl pytel s argumenty, ze clovek musi mit mimovztahove aferky, neb je mu to geneticky dano. Nevim, v tom pripade je geneticky dano mozna i to, ze bychom zili v tlupach, kde se samci obcas poperou, za mohutneho ceneni zubu, o vedouci misto, ne? Nebo misto toho mame volby? To snad radsi to ceneni...Mluvim ponekud z pozice planeho teoretika, ale, samozrejme, muze se stat, ze se cesty lidi rozejdou a najdou si jine partnery. Ovsem v kazdem vztahu jsou krizovejsi chvilky, a ty je potreba resit. Pokud do toho v te chvili s vervou a vasni vstoupi nekdo treti, tak trochu tomu vztahu bere sanci na uzdraveni...ten nekdo ma pocit, ze z krize nahle vede siroka cesta lemovana kvetinami. Je mozne namitnout, ze lasce se neporuci..a mohla by zacit nekonecna debata o tom, co je to vlastne laska(hormony, nebo i neco dalsiho?). dneska chceme, aby vsechno fungovalo dobre, rychle, bez zavad, a, pokud to nefunguje, nesnazime se to opravit, zahodime to, a porizujeme si novy exemplar(?).nekdy se to opravit vazne neda a jinak to nejde..ale mozna je skoda to ani nezkusit.Ale timhle nikoho neodsuzuju,je to jen konstatovani pocitu.

Anonymní řekl(a)...

anjou : chápu , ještě nedávno jsem měla stejný názor. Jde to opravit a myslím, že u všech párů, ale bohužel se to nedá stále opravovat.